Miejsca przyjazne rodzinie Lubuskie

Lubuskie nieodkryte

#urlopwkraju Agnieszka
30 lipca 2021

W ramach kampanii społecznej #urlopwkraju 13 ekip wyruszyło już po raz drugi odkrywać najpiękniejsze zakątki Polski. W tym roku w podróż wyruszyła także redakcja, która postanowiła sprawdzić jak można spędzić tygodniowy urlop w województwie lubuskim. Co odkryliśmy?

Lubuskie zaskoczyło nas mega pozytywnie obfitością atrakcji i sposobów na spędzenie urlopu, tak aktywnego jak i leniwego. Zwiedzaliśmy je z 7 latkiem i mimo intensywności naszej podróży ani razu nie usłyszeliśmy, że się nudzi. Dzisiaj wiemy, że tydzień to stanowczo za mało, aby móc powiedzieć sobie, że odkryliśmy ten region dobrze. Za to materiał który zebraliśmy jest tak ogromny, że w tym artykule opowiem Wam ogólnie o tym, co na Was czeka w lubuskim, jak wyglądała nasza podróż, i gdzie po drodze spaliśmy. Zostawiam sobie przestrzeń, aby o niektórych atrakcjach opowiedzieć więcej w osobnym materiale. Ale jeśli chcecie mieć wszystko polecam naszego ebooka z gotowym pomysłem na tygodniowy urlop po województwie lubuskim, który możecie kupić w naszym sklepie.

Naszą podróż zaczęliśmy na północy w Gorzowie Wielkopolskim i przez kolejne dni podróżowaliśmy w kierunku południa. Infrastruktura drogowa w lubuskim jest tak fajnie zorganizowana, że pomiędzy poszczególnymi miejscowościami przemieszczaliśmy się mega sprawnie i szybko. Mimo okresu wakacyjnego nie mieliśmy też problemu ze znalezieniem noclegów, a co ważne bookowaliśmy je spontanicznie niemal z dnia na dzień. Dawało nam to pełną swobodę w kwestii tego, co zwiedzamy i ile czasu spędzamy w danym miejscu.

Raj dla lubiących aktywny i leniwy wypoczynek

Województwo Lubuskie to istny raj dla miłośników sportów wodnych, wycieczek pieszych i rowerowych.Tutaj odnajdą się fani militariów i czystej przyrody. 2 parki narodowe i aż 8 parków krajobrazowych to idealne otoczenie, aby wsłuchać się w dźwięki natury, a przy okazji odbyć najpiękniejsze lekcje biologii, nie tylko dla dzieci.

I tak nie można będąc w lubuskim nie odwiedzić Parku Narodowego “Ujścia Warty”. My odwiedziliśmy Słońsk, a tam ścieżka  przyrodnicza „Ptasim szlakiem” poprowadziła nas przez jedne z najbardziej atrakcyjnych w Parku terenów lęgowych ptaków. Co prawda najlepszym terminem korzystania ze ścieżki jest wiosna i jesień, niemniej ta wszechotaczająca cisza od zgiełku miasta, śpiew ptaków, bogactwo roślin sprawiła, że zatraciliśmy się choć na chwilę..

Szlak geoturystyczny „Dawna kopalnia Babina”…

To miejsce na terenie dawnej kopalni odkrywkowej znajdujące się na terenie Parku Krajobrazowego Łuk Mużakowa. Zadziwiało, ale i budziło grozę, kiedy patrzyliśmy na kikuty drzew będące wynikiem zapadnięcia się fragmentów lasu w miejscu podziemnej eksploatacji węgla brunatnego. Eksploatacja węgla i ił ceramicznych zmieniła to miejsce nie do poznania. Dzisiaj, dzięki wielu staraniom i wsparciu procesów rekultywacji Geopark to blisko 5-kilometrowa podróż przez przepiękne krajobrazy. Na każdym kroku zachwycaliśmy się kolorami wody, nabrzeży i bogactwem formacji geologicznych. Mimo, że jest to jedna z najpiękniejszych atrakcji w zachodniej Polsce nadal mało znana, a warto o Parku Mużakowskim mówić głośno i szeroko.

Tam, gdzie kamienie szepczą

Uwielbiamy łączyć w naszych podróżach przyjemne z pożytecznym. Kontakt z naturą i lekcje historii. Województwo lubuskie niewątpliwie daje tutaj szerokie pole do popisu ze względu na geologiczną historię regionu i położenie na terenach polodowcowych, obecności licznych rzek i niezwykle bogatej, choć również trudnej historii na przełomie kilku wieków.

Kostrzyn nad Odrą chyba wszyscy kojarzą z Przystankiem Woodstock. Tymczasem my odwiedziliśmy Twierdzę Kostrzyn, czyli Kostrzyńskie Pompeje. To zrewitalizowane stare miasto zrobiło na nas ogromne wrażenie, a dzięki spacerowi z fantastycznym przewodnikiem wyobraźnia działała na pełnych obrotach i mieliśmy wrażenie, że spacerując uliczkami starego Kostrzyna przemawia do nas każdy kamień.

Jeśli mówimy o miejscach związanych z historią nie można pominąć tutaj terenów MRU. Unikatowe obiekty militarne oraz największe podziemia fortyfikacyjne to gratka dla fanów militariów, historii i genialna atrakcja turystyczna. Dopiero tutaj dowiedzieliśmy się, że zakamarki MRU stały się idealnym miejscem schronienia dla nietoperzy. Zimę spędza w nich około 30 tysięcy tych ssaków. To musi być niesamowity widok.

Międzyrzecz to jednak nie tylko MRU, ale też królewski zamek piastowski i świetne muzeum ziemi międzyrzeckiej. Sam Międzyrzecz należy do najstarszych grodów na ziemiach polskich. Muzeum zaś w fantastyczny sposób pokazuje jak zróżnicowane społeczeństwo zamieszkiwało te tereny na przestrzeni lat. To w jaki sposób pokazuje tą różnorodność m.in. etniczną, religijną jest dzisiaj niezwykle wartościowa. W muzeum znajduje się również największa w Polsce kolekcja portretów trumiennych z XVII i XVIII w. Zdecydowanie warto ją zobaczyć.

Podróżując śladami historii trzeba też zajrzeć do Krosna Odrzańskiego i piastowskiego zamku, gdzie z przewodnikiem odbyliśmy ciekawą podróż w czasie. Warto też zobaczyć Pałac Promnitzów i Gotycki zamek Dewinów-Packów w Żarach. Tutaj najbardziej żałowaliśmy że nie można było zwiedzać tych miejsc w środku.

Szlakiem legend

Naszą podróż po lubuskim jak wspomniałam na początku zaczęliśmy od Gorzowa Wielkopolskiego, gdzie spacer bulwarami i widok na miasto z drugiej strony rzeki cieszyły oczy. Gorzowskie kamienice, wille w centrum zachwycają architekturą. To żywi świadkowie historii miasta choć widać, że wiele z nich wymaga remontu. Tradycyjnie już też szukamy podczas naszych podróży legend, a w Gorzowie poruszyła nas legenda o studni czarownic.

Zielona Góra zachwyciła nas również piękną architekturą. Spacerowaliśmy jednym z najdłuższych deptaków w Polsce, a wszystko w duchu poszukiwań zielonogórskich Bachusików. Cudowny sposób na zwiedzanie z dziećmi. Nasz syn szybko wpadł w wir poszukiwań. Całą rodzinę zachwyciło także Centrum Przyrodnicze Keplera. Mnogość doświadczeń, możliwość badania, dotykania to jedna z najfajniejszych atrakcji tego wyjazdu. I tylko żałowaliśmy czasu pandemicznego, który ograniczał realnie czas przebywania w centrum.

Zatonie i ruiny pałacu…ach miejsce, które koniecznie trzeba zobaczyć. Mimo ogromnego zniszczenia pałacu to jak udało się ochronić jego pozostałości budzi podziw i powinno być wzorem do naśladowania dla wielu samorządów, organizacji zarządzającymi i opiekującymi się podobnymi miejscami, jakich w naszym kraju mnóstwo.

Lazurowe wody

Największe zaskoczenie wyjazdu? Czystość jezior. Ta niesamowita przejrzystość, która powoduje że widzisz życie, które toczy się nawet ponad metr pod wodą. Fakt, że część z nich jest wykorzystywana i zagospodarowana rekreacyjnie lubi gospodarczo, ale też podziw szczególnie dla tych zupełnie „dzikich” terenów, na których to natura gra pierwsze skrzypce.

Milowe słupy cywilizacji

Niesamowite wrażenie zrobił też na nas Park Drogowskazów i Słupów Milowych Cywilizacji w Witnicy. Park pochłonął całą naszą trójkę. Oryginalne muzeum pod gołym niebem,  park tematyczny, w którym zebrano urządzenia i obiekty opisujące rozwój ludzkiej cywilizacji, od wynalazku koła, przez maszynę parową, aż do anteny radiowo – telewizyjnej. Fantastyczne doświadczenie, szczególnie dla dzieci, które oprócz zabawy dostają lekko i we wciągający sposób podaną sporą dawkę wiedzy.

Kiedy wyjeżdżaliśmy w lubuskie słyszałam głosy w stylu “co Wy tam będziecie robić? zanudzicie się”. Tymczasem my chcieliśmy odczarować te opinie i zaledwie tydzień wystarczył żebyśmy zostawili w tym regionie kawałek serca. Tu znajdziecie czas na aktywność, zabawę, wyciszenie i uwolnienie energii. Tu dostaniecie lekcje od natury, ale i odkryjecie bogatą historię. My już wiemy, że jeszcze nie raz wrócimy. Na rowery, na kajaki, na grzyby, na pyszne jagody i po wiele więcej. Bo lubuskie zdecydowanie warte jest zachodu.

GDZIE SPAĆ? Te miejsca polecamy Wam szczególnie na podróż po lubuskim.🤩

Zielona Góra

Grape Town Hotel

Nowoczesny kompleks rekreacyjno – rozrywkowym położony w jednym z zielonogórskich lasów. Wystrój GRAPE TOWN jest idealnym połączeniem nowoczesnej architektury z czymś co wyróżnia Zieloną Górę spośród pozostałych miast w Polsce – tradycją winiarską. Możesz tu dobrze zjeść, rozerwać się, odpocząć, zregenerować siły oraz zadbać o powrót do formy. To idealne miejsce na pobyt rodzinny, bo bez względu na pogodę tak dzieciaki jak i rodzice znajdą tu coś dla siebie: siłownia, grota solna i strefa SPA, kręgielnia, billard, salki zabaw dla dzieci. 🤩 Mieliśmy okazję skorzystać z groty, pograć w kręgle z super wspierającą obsługą czy zjeść w hotelowej restauracji Wino i Grono., gdzie napijecie się też wina z lubuskich winnic.🤩

QUBUS HOTEL

Hotel zlokalizowany jest idealnie w centrum miasta. Doskonałe położenie zapewnia łatwy dostęp do wszystkich atrakcji miasta, między innymi Palmiarni Zielonogórskiej, która znajduje się dokładnie na przeciwko hotelu. Z Qubus Hotel w kilka do klikunastu minut dotrzecie na deptak zielonogórski, do Centrum Przyrodniczego Keplera,  i wielu innych turystycznie popularnych miejsc. Hotel serwuje pyszne i urozmaicone śniadania a uśmiechnięta i fachowa obsługa umila pobyt.

Hotel jest również przystosowany do przyjęcia osób niepełnosprawnych, przyjmuje także zwierzęta.❤️

Żabi Dwór

Hotel Żabi Dwór powstał w odrestaurowanym, zabytkowym zespole dworsko-folwarcznym z II poł. XIX w. Widać tu ogrom pracy i serca włożonego przez cudownych właścicieli.❤️

To idealne miejsce na kameralny odpoczynek w przepięknym otoczeniu natury. Rystukalne wnętrzna sprawiają, że przeniesiesz się w czasie a zachód słońca w akompaniamencie koncertu żab i towarzystwie bocianów pozwoli Ci zapomnieć o pośpiechu dnia codziennego. Szef kuchni zadba tutaj o Wasze podniebienie, a ogromny park i mini zoo zdobędą serca najmłodszych gości. ❤️

Międzyrzecz

Wrzosowy Młyn Skoki

Są miejsca, do których wiemy, że wrócimy. Dla nas takim miejscem jest całe województwo lubuskie i kilka szczególnych miejsc o których będziemy Wam opowiadać.❤️

Jednym z takich miejsc był Wrzosowy Młyn Skoki -250-letni młyn, któremu właściciele oddali serce. W którym szum wody z wodnej elektrowni koi myśli, a natura mówi swoimi najpiękniejszymi, niezakłóconymi niczym dźwiękami. Jest w tym miejscu coś fajnego, co trudno opisać.🤩

Wrzosowy Młyn położony jest nad jeziorem Bukowieckim i rzeką Paklicą tuż obok Międzyrzecza. Tutaj można wpaść na weekend, a najlepiej na dłużej, bo w okolicy nikt nie będzie się nudził, a właściciele pomogą ułożyć Wam plan idealny do zwiedzania.🤩🗺️

Gorzów Wielkopolski

Apartamenty Villa 82

Villa 82 idealna na krótki i wydłużony pobyt. Część pokoi wyposażona jest w aneks kuchenny, ale również pralkę.  Znajduje się w świetnej lokalizacji, blisko centrum miasta, a jednocześnie z bardzo dobrym dojazdem z autostrady S 3 oraz  Drogi Krajowej 22. Posiada własne monitorowane miejsca parkingowe. Świetny standard w rozsądnej cenie.