Informacja prasowa

Odkrywaj z nami Polskę od morza aż po Tatry – II edycja kampanii społecznej #urlopwkraju

#urlopwkraju
28 czerwca 2021

Słyszeliście już o akcji #urlopwkraju? To kampania społeczna, której ideą jest promocja polskiej turystyki oraz  wsparcie branży turystycznej, w obliczu strat jakie poniosła w konsekwencji wybuchu pandemii COVID-19. To już II edycja kampanii. Pierwsza miała miejsce w czerwcu 2020 r. Wszystkie działania w ramach kampanii odbywają pod hasłem #urlopwkraju.

W ramach akcji w podróż wyrusza 16 zespołów – twórców internetowych oraz redakcja, aby pokazać najpiękniejsze zakątki Polski. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w kraju, spędzenia choć części urlopu, albo też weekendowych wypadów, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób organizatorzy chcą pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie “cudze chwalicie, swego nie znacie”.

   
Park Gródek Jaworzno –
podróż Agnieszki Bujały
Wyspa Spichrzów –
podróż Pauli

Akcję wspiera Witold Casetti, pół Włoch, pół Polak znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson”. Choć urodzony w jednym z najpiękniejszych miast Europy – Florencji o Polsce mówi tak: „Cudze chwalicie, swego nie znacie – nie do końca potrafię zrozumieć Polaków, którzy twierdzą, że w Polsce nie ma pięknych miejsc. W Polsce można co podróż zakochiwać się na nowo i ja tak właśnie mam. Według mnie Polska jest piękna, owiana legendą, zniewala urodą starych miast i zaskakuje dzikością takich miejsc jak np. dolina rzeki Bug.” W II edycji jest nie tylko Ambasadorem, ale także współprowadzącym program tworzony podczas kampanii.

Poznaj Polskę od morza aż po Tatry 

Pierwsi podróżnicy wyruszyli w swoją podróż już 28 maja. Każda z podróży będzie trwała tydzień. Zwiedzać będą rodziny, pary i osoby niepełnosprawne. Organizatorom kampanii szczególnie zależy na pokazaniu, że podróżować po Polsce może każdy i dla każdego nasz kraj ma turystycznie bardzo wiele do zaoferowania.

Głównym przesłaniem podczas przygotowania planów podróży było to, aby każdy dzień został wykorzystany do maksimum, a Podróżnicy mogli poznać jak najwięcej miejsc wartych zobaczenia i inspirować rodaków odkrywania Polski.

Pokamedulski Klasztor w Wigrach –
podróż Marzeny
Kraina otwartych okiennic –
podróż Marzeny

Cykl programów podróżniczych i przewodniki

Podczas II edycji podróży po Polsce powstaje cykl programów #urlopwkraju, które emitowane będą w kanałach: Travel Chanel, FoodNetwork oraz Player.pl oraz dedykowany cykl na kanale You Tube. Program poprowadzą Lidia Piechota i Witold Casetti.

Z wyjazdów powstanie także 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce, idealnymi na tygodniowy urlop. W ebookach znajdą się najciekawsze zdaniem Podróżników atrakcje, miejsca warte odwiedzenia, polecane przez organizatorów noclegi. Co ważne, w ebookach znajdą się również kody rabatowe do miejsc, które odwiedzają Podróżnicy, dzięki czemu przewodnik zyskuje przed zbliżającymi się wakacjami.

Piotrkowska Łódź – 
podróż Kasi
Muzeum Wsi KIeleckiej –
podróż Angeliki

„#urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkrywamy Polskę na nowo i zachwycamy się nią już drugi rok. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski a już niebawem do oglądania programu podróżniczego pod tym samym tytułem – zachęcają Wioletta Pietrzak i Agnieszka Szmidt, współorganizatorki kampanii #urlopwkraju.

Partnerami akcji #urlopwkraju zostały m.in Kernau Polska, Grupa TVN Discovery, Motorola, województwo świętokrzyskie.